Masihkah pengikut PAS ingat?

Masihkah pengikut PAS ingat?

Wednesday

AGENDA TERSEMBUNYI MAZLAN ALIMAN DAN PAKATAN PENIPU

Hebat Ahli Parlimen Subang, SIVARASA RASIAH dan MAZLAN ALIMAN, Pengerusi Pertubuhan Haram - ANAK (Persatuan Anak Peneroka Felda) yang juga AJK PAS Pusat yang menggunakan Saman ke FELDA oleh para peneroka utk mengaut keuntungan dan kepentingan mereka. Lihat dan baca borang yg harus diisi oleh 766 peneroka Felda Serting dan Raja Alias, Negeri Sembilan sebelum tindakan tersebut dibuat.

Modus operandi Mazlan Aliman dan ANAK akan turun ke tanah rancangan FELDA dan FELCRA. Berceramah dgn fakta yg tidak betul dan memanipulasi pemikiran peneroka kononnya mereka akan memperjuangkan keadilan utk rakyat. Walhal, sudah berpuluh tahun para peneroka Felda menikmati hasil tanpa ada sebarang isu. Ini kerana mereka ada udang di sebalik mee!

Sivarasa dan Mazlan Aliman tahu bahawa peneroka akan kalah dlm kes saman tersebut. Mengapa begitu? Isu buah sawit dan getah yg mengeluarkan hasil adalah bergantung kpd struktur muka bumi,cuaca dan tanah.

Mazlan Aliman juga beriya-iya mahu menghapuskan Akta GSA yang kononnya menindas peneroka supaya mudah bagi dia menjadi kontraktor menjual buah sawit dan mendapat hak milik tanah dan harta-harta peneroka.

Mazlan Aliman adalah anak peneroka Felda Bukit Ramon, Johor yang telah dibesar dan mendapat pendidikan melalui bantuan Felda. Dia beriya menghasut para peneroka keluar daripada Felda tetapi ladang sawit milik arwah bapa dan abangnya diuruskan oleh pihak Felda. Keluarga Mazlan Aliman menolak dan tidak menerima sikap Mazlan Aliman. Kalau keluarga sendiri sudah tak percaya, orang lain apatah lagi!

Dalam PRU-12 2008 telah bertanding di Parlimen Bera, Pahang atas tiket PAS lawan Dato Seri Ismail Sabri. Mazlan Aliman kalah bukan setakat di Bera tetapi juga kalah dalam setiap pilihanraya yang dipertandingkan.

Mengapa Mazlan Aliman tidak bertanding di Kota Tinggi atau di Johor? Kerana dia tahu akan kalah kerana segala tembelang dan sikapnya sudah diketahui ramah. Tak percaya? Pergi ke Felda Bukit Ramon dan tanyalah kepada masyarakat di sana siapa itu manusia yang bernama Mazlan Aliman!

Berbalik kepada AGENDA SEBENAR MAZLAN ALIMAN menghasut peneroka FELDA ialah bagi mengaut keuntungan dengan jalan yang mudah.

Bayangkan bahawa setiap peneroka Felda Serting dan Raja Alias harus membayar RM500 selepas mengisi borang tersebut (belum termasuk kos-kos lain lagi).SIAPA YANG AKAN UNTUNG!

Sekiranya menang dalam saman RM200 juta ke atas Felda, mereka akan mendapat 30% atau RM60 juta dan sekiranya kalah mereka tetap akan mendapat KEUNTUNGAN dan paling kurang RM383,00.00 (766 org x RM500). Mudah bukan mereka buat duit? Siapa yang TERTIPU dan TERKENA? Fikir-fikirkanlah wahai peneroka...Kenapa PENEROKA? Sebab peneroka berada dalam kelompok yg ramai. Mudah dihasut dan keuntungan yg dikaut adalah BERGANDA!!..

Ingat-ingatlah wahai peneroka dan generasi baru Felda. Tanpa Kerajaan yang baik dalam merancang dan melaksanakan pembangunan TANAH RANCANGAN FELDA, maka agaknya bagaimanakah kehidupan kalian hari ini? Jangan KUFUR nikmat yang diperolehi hanya kerana terpengaruh dengan AGENDA UNTUNG Mazlan Aliman dan konco-konconya.

Jangan berlembut lagi. Sekiranya mereka datang ke Tanah Rancangan Felda, marilah kita berpakat ramai-ramai LUDAH ke atas MUKA MEREKA. Biar padam muka mereka. Mereka hanya mahu UNTUNG dengan menggunakan PENEROKA> Fikir-fikirkan....

Baca, faham, selidiki dan sebarkan kpd rakan-rakan supaya kita tidak mudah terpedaya dgn taktik kotor Pakatan Penipu. Sayangi Malaysia, Sayangi FELDA kerana hanya Malaysia bumi milik kita!

No comments:

Post a Comment