Masihkah pengikut PAS ingat?

Masihkah pengikut PAS ingat?

Saturday

INI AKAN BERLAKU KALAU PR JADI KERAJAAN PERSEKUTUAN

HARUS BACA - Gambaran Sebenar Dari Hari Pertama Ke 100 Hari Pemerintahan PR

Oleh:  Tarmizi Md Jam

Berjanji memang mudah, apatah lagi dengan penyokong fanatik PR yang walaupun PR tidak tunai janji, akan tetap sokong buta tuli.

Namun, begitu, dengan penyokong yang tidak begitu fanatik, tidak buta dan tidak tuli agak sukarlah untuk berjanji kerana mereka akan mula menilai janji-janji sebelumnya yang masih tidak tertunai satu pun.

Apatah lagi dengan bukan penyokong kerana mereka pastinya bukan sahaja tidak percaya malah akan menghalusi setiap satu janji tersebut untuk melihat dari segi praktikal dan logik perlaksanaannya.

Blog-blog pembangkang giat menguwar-uwarkan bagaimana BN merasa tercabar dengan janji-janji PR.

Hakikatnya, tiada siapa yang tercabar pun malah hampir semua pemimpin dan penyokong BN yang membaca janji-janji PR kalau tak ketawa berguling-guling, hanya akan mencebikkan saja mulut kerana malas melayan orang-orang gila yang membuat janji gila juga.

Antara janji-janji PR sekiranya menjadi kerajaan pusat ialah:

•    Mereformasikan institusi penting negara seperti Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Pejabat Peguam Negara, Polis Diraja Malaysia untuk mengembalikan kewibawaan kepada sistem pentadbiran kerajaan;

•    Memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA);

•    Mengarahkan Khazanah Nasional Berhad, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dan badan milik kerajaan yang memiliki konsesi lebuh raya untuk menyempurnakan ambil alih aset lebuh raya oleh kerajaan dengan tujuan menghapuskan tol;

•    Merombak struktur subsidi negara bagi mengurangkan subsidi kepada pihak swasta dengan memindahkannya bagi menampung perbelanjaan subsidi rakyat;

•    Mengiktiraf peranan dan jasa kakitangan awam dengan mengkaji semula struktur gaji bermula dengan menaikkan imbuhan perguruan sebanyak RM500 sebulan setiap guru sebagai penghargaan kepada mereka;

•    Menjadikan air sebagai hak rakyat dengan mengembalikan semua konsesi pengurusan air yang diuruskan swasta kepada kerajaan;

•    Menyediakan perkhidmatan internet Wi-Fi percuma kepada semua rakyat di kawasan bandar dan separa bandar;

•    Membatalkan Felda Plantations bagi membuka ladang yang kini diuruskannya kepada generasi kedua dan ketiga FELDA;

•    Menaikkan royalti minyak kepada Sabah, Sarawak, Terengganu dan Kelantan kepada 20 peratus;

•    Menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyelesaikan kemelut pendatang tanpa izin dan kerakyatan di Sabah.

Tidak perlulah kita ulas satu persatu janji-janji tersebut di sini kerana kebanyakannya telah pun dibincangkan dari segi logik dan praktikalnya oleh beberapa pemimpin UMNO di dalam media perdana.

Melihat dari gelagat pemimpin PR yang umpama beruk sarkas dengan mentaliti yang juga sama dengan binatang itu yang tidak mampu berfikir, sudah cukup untuk kita buat kesimpulan yang PR tidak berupaya langsung untuk menunaikan janji mereka.  Jangan pula kita terkejut jika mereka tidak berniat pun untuk menunaikan janji-janji tersebut.

Segala janji itu hanyalah janji politik, janji pilihan raya atau janji undi semata-mata.

Satu-satunya yang boleh dijanjikan akan berlaku dalam masa 100 hari pemerintahan PR, sekiranya mereka berjaya mendapat mandat menjadi kerajaan ialah, huru-hara.  

Dalam 10 hari pertama pemerintahan PR, kita akan melihat perbalahan mengenai jawatan TPM antara PAS dan DAP dan mungkin PKR sendiri.  Tidak mustahil jawatan PM juga akan menjadi rebutan di mana ada pihak yang akan mempertikaikan kekuatan parti dan pengalaman masing-masing untuk jawatan tersebut.  

Dalam masa 30 hari, pemimpin PAS kemungkinan besar akan mengalah untuk jawatan tertinggi dan ini akan menimbulkan ketidakpuasan hati di kalangan penyokong mereka.  Bagaimanapun, tahap kekecohan yang berlaku tidak dapat dijangka.  Kemungkinan demonstrasi ganas tidak dapat diketepikan.

Seterusnya, dalam masa 45 hingga 60 hari, PR mungkin berjaya mengawal kekecohan ini dan akan cuba fokus ke arah pentadbiran negara.   Di peringkat ini, proses penyerapan pluralisme iaitu kesamarataan agama akan mula menyerlah.  Di celah-celah itu akan ada juga tekanan yang kuat untuk menjadikan Malaysia negara republik.  Hak-hak Melayu akan digadai secara halus sehingga PAS tidak sedar. 

Rakyat, terutamanya Melayu akan mula bangkit menentang pluralisme agama, penghapusan hak Melayu serta penubuhan negara republik.  Tahap kekecohan dijangka buruk sehingga memaksa Akta ISA yang baru sahaja dihapuskan oleh PR, diperkenalkan semula dengan menggunapakai nama baru.

80 hari kemudian, akan ada pemimpin PAS yang membuka mata sedikit setelah melihat agama dan bangsanya dilelong lalu bertindak keluar parti.  Satu kerjasama akan terbentuk antara bekas pemimpin PAS dengan UMNO untuk mempertahankan bangsa dan agama.

Melihat Melayu bangkit secara tiba-tiba, Anwar akan bermain wayang lagi dan cuba memulihkan sokongan dengan mengambil hati Melayu dan mula memberi kata dua kepada DAP.

Di ketika ini, DAP akan membongkar semula kes liwat Anwar lengkap dengan segala bukti lalu menyumbat Anwar kembali ke penjara.

100 hari kemudian dan seterusnya Malaysia akan benar-benar huru-hara dengan penyokong Anwar yang merusuh dan bangsa Melayu yang marah.  Lalu Anwar akan mencuba sekali lagi meminta kuasa besar masuk campur sepertimana sebelumnya dengan harapan dia akan dilantik menjadi PM kembali jika berjaya bebas kembali.   

Namun, hubungannya dengan kuasa besar terbatas kerana pemerintahan diktator dan chauvinis DAP tidak mungkin memberi kelonggaran dan keistimewaan kepadanya untuk berhubung dengan dunia luar dari dalam penjara sepertimana UMNO/BN.

Kerosakan dan kemusnahan yang berlaku dalam 100 hari pemerintahan PR dijangka terlalu teruk dan tidak mungkin dapat diperbaiki lagi dalam 100 tahun yang akan datang.

Segala syarikat GLC akan diterajui oleh kaum Cina dan dalam masa 1 – 2 tahun kemudiannya, tidak akan ada satu pun bangsa Melayu yang menjawat walaupun jawatan Pengurus rendah di syarikat-syarikat tersebut. 

Kaum Melayu akan terpinggir dengan ketiadaan kuota bumiputera, hak istimewa dan Raja-raja.   Tanah-tanah Melayu akan dirampas dan Melayu akan dihalau ke pinggir hutan sepertimana slogan DAP ketika 13 Mei 1969.

Melayu PAS dan PKR yang buta tuli akan tetap bersorak gembira.  Melayu UMNO pula terpaksa membina semula landasan perjuangan nenek moyang dahulu kala.   Perjuangan yang pastinya lebih perit dan lebih sukar dari sebelumnya.  Anak-anak dan cucu kita pula tidak tahulah apa nasib mereka di tanah air sendiri di ketika itu.

Inilah gambaran 100 hari pemerintahan PR di Malaysia.  Pejamkan mata, dan fikirkan secara terbuka.  Ia bukan mustahil malah ia berkemungkinan yang amat besar akan menjadi nyata.   Minta dijauhkan Allah S.W.T!

Lanjut di sumber di SINI.

Baca, faham, selidiki dan sebarkan kpd rakan-rakan supaya kita tidak mudah terpedaya dgn taktik kotor Pakatan Penipu. Sayangi Malaysia kerana hanya Malaysia bumi milik kita!

Thursday

MAZLAN KATA FELDA BELA BABI!

Pernahkan anda dengar pepatah orang-orang tua yang berbunyi tikus membaiki labu? Itulah si tikus Mazlan Alim-aliman samseng tahik kucing yang bangang tahap gaban. Disiarkan pula dalam akhbar penipu yang banyak menjahanamkan pemikiran rakyat, Harakah.

Si Mazlan Aliman yang tak ada kerja ini asyik mencari kesalahan dan kelemahan FELDA sebab sangkaan dia kalau Pakatan Rakyat menang dalam PRU-13 nanti maka jawatan Pengerusi FELDA itu akan menjadi milik dia. Kepala hotak lah ko Mazlan Aliman. Engkau ingat Karpal Singh tu tak terfikir ke? Mana dia nak letak Gobind Singh dan Jagdeep Singh tu! Engkau ni hanya dijadikan alat oleh Anwar dan DAP bagi memastikan sokongan PAS akan tetap kepada DAP sahaja lah. Kalau PR menang nanti silap-silap haribulan ko hanya tukang jaga JAMBAN rumah Karpal Singh la. 


Mazlan Aliman bersubahat dengan DAP untuk menjahanamkan orang Melayu!

Kerja Mazlan Aliman ni mencari kesalahan FELDA kemudian suruh peneroka saman FELDA melalui sahabat baik dia Sivarasiah 3 Rasa dan Wan Rohaimin. Lepas tu, ko caj pada peneroka yuran bukak fail RM500 dan 30% hasil jumlah saman. Itulah kerja Mazlan Aliman, AJK PAS Pusat yang memang bahlol tahap cipan! Yang untung ko dan yang jadi mangsa adalah peneroka!

Tanya Mazlan Aliman yang tak sedar diri ni. Adakah ladang peninggalan ayah dia yang masih diserahkan kepada FELDA itu penuh dengan babi, ungka, beruk ataupun kera? Kenapa sibuk suruh orang lain keluar daripada FELDA sedangkan ladang milik ayah dan abang dia masih diusahakan FELDA? Ko pandai yer, suruh dan hasut peneroka lain keluar FELDA tapi ladang milik ko masih bersama FELDA kan..dasar manusia tak sedar diri. Mendapat pelajaran dan pengetahuan hasil daripada jasa FELDA lepas dah berjaya ko carik kesalahan FELDA pulak ya!

AGak-agaknya Mazlan Aliman ni kat mana dia sekarang kalau ayah dia dulu tak diterima masuk ke rancangan Felda Bukit Ramun tu ya! Silap-silap haribulan ko jadi bapak ayam atau penyamun la Mazlan Aliman woi..

Ayuh pakat ludah Mazlan Aliman ramai-ramai kalau dia masuk ke rancangan kita. Aku dan kawan-kawan duk tunggu jugak bila ko nak datang tempat aku ni. Kalau aku jumpa je ko Mazlan Aliman memang aku nak ludah muka ko sebab ko memang manusia tak sedar diri!

Si keling Kottapan, bekas bendahari PKR yang kena tumbuk dengan Exco PKR, Xaxier Jeyakumar tu pernah kena ludah sebab kata Melayu Bodoh! Padam muka ko si keling tak sedar diri yang akhirnya ditumbuk sampai patah tangan oleh Ketua Cabang ko sendiri. Mazlan Aliman ni akau harap sangat akan mengalami nasib macam si Kottapan ni..lagi elok jangan patah tangan tapi mampus terus...ktakkk phuiiii!

 Baca kenyataan bodoh yang dibuat oleh Mazlan Aliman tak ada kerja ni!

Ladang Felda dipenuhi babi hutan, dakwa Mazlan
Khairil Abdul Rahim   
TEMERLOH, 14 Dis: Dakwaan Felda sebagai agensi pembangunan tanah yang terbaik, disangkal kerana masih wujud banyak kelemahan dan kegagalan agensi tersebut terutama dalam pelaksanaan tanam semula.

Presiden Persatuan Anak-anak Peneroka Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman mendedahkan beliau menemui bukti kegagalan Felda yang sudah tentu amat merugikan peneroka yang menyerahkan ladang kepada agensi berkenaan.

Menurut Mazlan, bukti yang ditemuinya di Felda Chiku 1 dan Felda Prasu amat memeranjatkanya dan tidak menyangka Felda yang didakwa sebagai agensi terbaik di dunia melakukan kerja penanaman semula seteruk itu.

(Gambar: Mazlan menunjukkan gambar sebagai bukti ladang Felda yang penuh dengan semak samun ketika beliau membuat tinjauan)

“Bukti yang saya temui itu amat memeranjatkan kerana tidak menyangka  Felda mendakwa agensi terbaik dalam kerja perladangan tetapi gagal melakukan penanaman semula terbaik malah merugikan peneroka.

“Satu masa dulu Timbalan Menteri Datuk Ahmad Maslan berkata Felda menahan wang tabung tanam semula (TTS) kerana ada peneroka tanam sendiri beli barang lain dan ladang semak dipenuhi babi hutan. Sekarang saya nak tunjukkan, ladang Felda yang dipenuhi babi hutan,” jelasnya.

Mazlan berkata demikian dalam sidang medianya di sini baru-baru ini selepas pulang daripada melawat Felda berkenaan sesudah menerima aduan daripada peneroka yang menyerahkan urusan tanam semula ladang mereka kepada Felda.

Dalam lawatan tersebut, Mazlan telah dibawa meninjau ladang kendalian Felda yang bermasalah itu termasuk belum ditanam, semak yang merimbun dan tanaman kelapa sawit yang terbantut kerana tiada pemuliharaan.

Mazlan yang juga Pengerusi Lajnah Pembangunan Tanah PAS Pusat berkata, kegagalan berkenaan sudah tentu akan membebankan peneroka kerana kos sulaman menyebabkan jumlah hutang dan pinjaman sara hidup akan meningkat.

“Bagi Felda pula, peningkatan hutang peneroka tidak menimbulkan masalah kerana ia yang memberi hutang sebaliknya penerokalah yang akan menanggung hutang yang makin lama semakin tinggi kadar faedahnya sekalipun Felda gagal menjayakan penanaman semula itu.

(Gambar: Keadaan ladang tanam semula di bawah Felda yang tidak terurus)

“Apa yang dibimbangkan, mana-mana peneroka yang ladangnya gagal dimajukan Felda akan menanggung kos dan bunga hutang yang tinggi berbanding peneroka lain sedangkan peneroka berkenaan tidak mempunyai kuasa menuntut Felda menanggung kos kegagalan penanaman itu, “ katanya.

Menurut Mazlan lagi, melalui perjanjian Felda dengan peneroka, peneroka tidak mempunyai apa-apa hak di atas kelewatan Felda menjayakan penanaman semula. Malah, peneroka juga tidak diberi penyata kewangan pengurusan ladang mereka oleh Felda.

Sumber haramjadah : harakahdaily penipu

Baca, faham, selidiki dan sebarkan kpd rakan-rakan supaya kita tidak mudah terpedaya dgn taktik kotor Pakatan Penipu. Sayangi Malaysia kerana hanya Malaysia bumi milik kita!

Friday

MAZLAN ALIMAN AKAN BERJUANG DENGAN ANAK DI LAOS PULA!

Tahniah kepada FELDA kerana mendapat penghargaan daripada kerajaan Laos, Felda turut mendapat jemputan oleh kerajaan Laos untuk membuka ladang di sana.

Kejayaan Felda mengeluarkan rakyat daripada arus kemiskinan terus mendapat pengiktirafan antarabangsa apabila ditawarkan bekerjasama untuk membuat penerokaan tanah di negara Laos.

Pengerusi Felda Tan Sri Mohd Yusof Noor berkata, Presiden Laos Choummaly Sayasone menyatakan rasa kagum terhadap keberkesanan Felda dan berhasrat bekerjasama bagi membangunkan tanah di Laos ketika melakukan lawatan ke Wisma Felda.

"Presiden Laos telah menyatakan senang hatinya setelah mendapat maklumat tentang Felda dan beliau sangat teruja dengan kejayaan Felda sejak dari awal penubuhannya sehingga kini hinggakan menyatakan keinginan beliau untuk bertukar pengalaman dan kepakaran antara pegawai dari negara itu dengan Felda mengenai pembangunan tanah.

"Beliau berminat untuk mengambil pengalaman Felda menghadapi kesulitan di peringkat awal (penubuhan) iaitu pada 10 tahun pertama dan bagaimana Felda berjaya melepasi period kesulitan itu," katanya kepada pemberita selepas menerima kunjungan delegasi Laos di pejabatnya di Kuala Lumpur.

Mohd Yusof berkata pelawaan tersebut tepat pada masanya kerana Felda kini melihat potensi untuk memperluaskan perladangan getah berdasarkan permintaan dan harga yang tinggi terhadap barangan komoditi itu.


Katanya setakat ini Felda hanya mempunyai 10 peratus tanah yang ditanam getah berbanding 90 peratus penanaman kelapa sawit di lebih 800,000 hektar tanah yang diusahakan di 317 Rancangan Tanah Felda di seluruh negara.

Menurutnya sebagai permulaan kerjasama, Felda akan menghantar pegawai teknikal ke Laos bagi mengkaji potensi terutamanya daripada aspek kesesuaian tanah khususnya penanaman getah sejurus kepulangan Presiden Choummaly ke negaranya.

Beliau berkata peruntukan bagi penerokaan di Laos tidak menjadi masalah kerana Felda memiliki aset kira-kira RM17 bilion sekiranya didapati sesuatu pelaburan itu mampu membawa kebaikan kepada Felda.

Terdahulu, Mohd Yusof serta pihak pengurusan Felda menerima kunjungan Presiden Laos yang tiba di perkarangan Wisma Felda dengan diiringi tujuh menteri Kabinet dan pegawai kanan pentadbirannya.

Rombongan itu kemudiannya diberi taklimat ringkas mengenai pembangunan Felda oleh Pengarah Besar Felda Datuk Dzulkifli Abdul Wahab selain dibawa melawat ke balai sejarah Felda dan kedai produk usahawan Felda di bangunan tersebut selama dua jam.

Choummaly dan rombongannya berada di Malaysia sempena lawatan rasmi selama dua hari bermula semalam.

--Bernama


Dikhabarkan PAS sudah bersiap sedia untuk menghantar Mazlan Aliman untuk menubuhkan ANAK di Laos sedikit masa lagi. Mazlan Aliman yang sekarang ini pendapatan bulanan beliau hasil dari Felda akan meneruskan cita cita untuk mengembangkan ANAK ke luar negara. Namun ANAK yang tanpa bapak ini hanya akan memilih ladang ladang yang punyai kaitan dengan FELDA sahaja.

Semua orang tahu Ladang Rakyat yang menindas peneroka dan orang asal di Gua Musang langsung tidak mendapat pembelaan,Inilah yang dikatakan Anak tak berbapak,hanya dibela sebagai suruhan oleh khawairj PAS untuk menyalak mana mana yang perlu untuk kepentingan politik PAS saja.
 
Baca, faham, selidiki dan sebarkan kpd rakan-rakan supaya kita tidak mudah terpedaya dgn taktik kotor Pakatan Penipu. Sayangi Malaysia kerana hanya Malaysia bumi milik kita!

Tq buat brader Pisau!

Sunday

PAS YANG TERANG LAGI BERSULUH PENIPU!

PAS YANG SESAT DAN MENYESATKAN









Kata PAS : UMNO menjadi kafir kerana berkerjasama dengan parti-parti kafir seperti MIC dan MCA. "Sesiapa yang reda dengan kufur maka dia menjadi kufur.." (Kuliah Di Marang 1983)KEMUDIANNYA.,PAS berkerjasama dan berpelukan dengan DAP dan calon-calon bukan Islam dalam pilihan...raya ke-11 & 12.

Kata PAS: "Haram orang Islam memangkah calon yang kafir. Ini kerana Allah mengharamkan melantik orang kafir menjadi pemimpin".KEMUDIANNYA.. Dalam pilihanraya ke-12 PAS meminta ahli-ahlinya memangkah calon bukan Islam dari parti PKR dan DAP. Bahkan PAS meredai Guan Eng sebagai pemimpin mereka di P.Pinang.

Kata PAS: "Kerajaan BN adalah kerajaan mungkar kerana membiarkan kilang-kilang arak dan kelab-kelab malam beroperasi"KEMUDIANNYA.. Selepas PAS dan rakan-rakan menang di Selangor, mereka tidak pula membantah kilang-kilang arak yang besar-besar di negeri itu seperti Carlsberg di Shah Alam dan Kelab The Ship yang PAS begitu marah pada masa lalu.

Kata PAS: Pak Lah semasa beliau TPM diarahkan mengawal virus JE: "Badawi di arab jaga unta, badawi di Malaysia jaga? Babi? "KEMUDIANNYA.. Kerajaan Selangor yang disertai oleh PAS cuba mengendalikan urusan Babi bahkan mencanggihkan ladang ?! Babi, tak pulak PAS kata kerajaan mereka 'kerajaan Babi'.

Kata PAS: Tun Dr. Mahathir firaun, thaghut, dosanya tidak terampun, perosak negara, kejam dan berbagai lagi.KEMUDIANNYA.. Bila Tun Tun Dr. Mahathir kritik Pak Lah, PAS puji Tun Dr. Mahathir, ada pemimpin pemuda PAS yang cium tangan Tun Dr. Mahathir semasa dia ceramah di Tmn Melewar. PAS kata "Tun Dr. Mahathir bijaksana, negarawan terbilang, sangat berjasa, kuat memikirkan kepentingan negara, Malaysia memerlukan orang seperti Tun Dr. Mahathir bukan Pak Lah".

Masa Anwar Ibrahim duduk dalam UMNO, PAS kata : "Anwar munafik, pengkhianat agama, jual agama, berpura-pura…"KEMUDIANNYA.. Bila Anwar kena pecat, PAS kata: "UMNO buang Anwar sebab dia pejuang Islam, dia memerangi rasuah dan itu tandanya UMNO anti-Islam".

Masa Anwar dituduh dengan tuduhan seks, PAS kata: "Dalam Islam tidak boleh tuduh orang dengan tuduhan seks, melainkan kena ada empat orang saksi". Macam tu juga depa kata semasa Mat Sabu dituduh berkhalwat.KEMUDIANNYA.. Bila PAS ceramah, ramai penceramah PAS tuduh pemimpin UMNO dengan tuduhan seks dan berbagai, PAS kata: "Ini tujuannya untuk menegakkan Islam iaitu Amar Makruf dan Nahi Mungkar..

Kata PAS: "Sesiapa yang menolak hudud kerana masyarakat majmuk maka dia menjadi kafir"KEMUDIANNYA.. PAS Kedah yang baru memerintah kata : "Kedah tidak boleh buat macam Kelantan dalam semua benda seperti tutup pusat judi, sebab di Kedah ramai orang bukan Islam, bukan macam Kelantan.

Kata PAS: "Bersekongkol dengan parti politik yang tidak bepegang dengan dasar Islam jadi sesat atau kufur".KEMUDIANNYA.. PAS berkawan dan berjihad bersama PKR. Bahkan PKR yang memimpin PAS sekarang, sedangkan parti Anwar itu tidak pun menyebut dalam perlembagaannya Islam sebagai dasar.

Kata PAS: "Kerajaan yang tidak berusaha menjalankan hukum hudud adalah kerajaan yang Quran kata: "Sesiapa yang tidak berhukum dengan hukum Allah, maka mereka adalah orang-orang kafir".KEMUDIANNYA.. PAS Kedah kata : "Hudud tidak termasuk dalam keutamaan kerajaan PAS Kedah" (Datuk Seri Azizan Razak, MB Kedah)

Kata PAS: "UMNO mungkar sebab benarkan pembinaan kuil-kuil yang banyak, terutama Batu Caves".KEMUDIANNYA.. PAS Kelantan telah izinkan tokong Buddha tidur yang terbesar di Asia.APA KATA ANDA?!

Kata PAS: UMNO mungkar sebab benarkan geng-geng liberal yang menghina Islam menulis dalam surat khabar seperti Astora Jabat, SIS dan lain-lain.KEMUDIANNYA.. Harakah benarkan Raja Petra yang selalu mempertikaikan Islam menulis dalamnya. Hanya kerana Raja Petra menghentam kerajaan.

Amanat Hadi kata: Menentang UMNO adalah jihad dan jika mati syahid sebab UMNO tak pakai undang Islam memerintah.KEMUDIANNYA.. PAS perintah Kelantan dah 18 tahun, Trengganu 4 tahun dan sekarang Kedah, Perak dan Selangor, dan sekarang kata undang-undang hudud bukan keutamaan PAS. Apakah jika menentang PAS sekarang adalah jihad dan syahid?

Kata PAS: UMNO tak amanah kerana telah hilangkan banyak duit negara KEMUDIANNYA.. PAS telah lesapkan banyak duit koperasinya sendiri Ko-Hilal. Ahli-ahli koperasi itu semua maklum hal tersebut, wang mereka hilang entah ke mana?

Kata PAS: "Tidak boleh berkerjasama dengan UMNO sebab UMNO tolak Islam"KEMUDIANNYA.. PAS kerjasama dengan DAP yang selalu dok kata: "Kami menentang negara Islam" (YB Lim Kit Siang). Bahkan PAS Perak kata: "Kerjasama dalam kerajaan bersama DAP, lebih mulia dari berkerjasama dengan UMNO".

PAS kata: "UMNO tak layak mengaku nak Islam sebab UMNO tidak mempunyai ciri-ciri Islam yang sepatutnya"KEMUDIANNYA.. PAS sekarang berkempen mengwar-warkan bahawa pimpinan tertinggi mereka yang disanjungi di Penang iaitu Lim Guan Eng ingin meniru khalifah Umar bin Abdul Aziz. Apakah iman Guan Eng begitu suci dan sempurna bagi PAS? Mungkin lepas ini PAS akan beritahu bahawa Guan Eng kuat sembahyang tahajud macam khalifah Umar bin Abdul Aziz.

PAS kata: "UMNO tidak mahu cegah mungkar masa memerintah"KEMUDIANNYA.. PAS hanya mendiamkan diri dengan berbagai pusat-pusat mungkar yang ada di Perak, Pulau Pinang,Selangor dan Kedah.

PAS kata: "Tidak boleh wujudkan jemaah Islam yang lain selain PAS yang merupakan jemaah pertama di Malaya. Mereka yang wujud itu adalah penentang gerakan Islam" (Ketua Dewan Ulama PAS, Harun Taib).KEMUDIANNYA.. PAS meredai kewujudan parti-parti lain seperti PKR, Semangat 46, bahkan berkerjasama dengan begitu erat dengan mereka. Kanapa boleh? Kenapa tak suruh masuk PAS saja?

APA KATA ANDA?

 
(Asal dari blog papa gomo)
 
Baca, faham, selidiki dan sebarkan kpd rakan-rakan supaya kita tidak mudah terpedaya dgn taktik kotor Pakatan Penipu. Sayangi Malaysia kerana hanya Malaysia bumi milik kita!

Wednesday

APA TINDAKAN PADA BABI NI?

Pakatan Penipu semakin kurang ajar. Apa cerita kes Namewee Babi yang telah banyak kali menghina dan mencerca agama Islam, Orang Melayu dan lagu Kebangsaan! Sabar kami pun ada batasnya!

Kini penghinaan dan cercaan semakin bertambah. Lihat sahaja laman FB ni : Support Namewee . Pelbagai kata kesat dan kurang ajar mengutuk Melayu yang ditulis dalam bahasa Cina. Mengapa Menteri Dalam Negeri kita lembut sangat? Kalau takut nak ambil tindakan rasanya baik letak jawatan dan bagi saja pada orang lain. Jangan biarkan kepala kita dipijak! Kami risau perkara ini akan berleluasa sehingga menimbulkan ketengangan antara kaum.

Laporan polis telah telah dibuat jadi apa tunggu lagi. Ambil tindakan la! Nak harapkan pemimpin Pakatan Haram memang sah kerana puak-puak ni lah maka kaum-kaum lain mula besar kepala. Ingat, sabar kami ada batasnya!

Baca, faham, selidiki dan sebarkan kpd rakan-rakan supaya kita tidak mudah terpedaya dgn taktik kotor Pakatan Penipu. Sayangi Malaysia kerana hanya Malaysia bumi milik kita!

KALAU TAK MENIPU ITU BUKANNYA PAKATAN RAKYAT!

Semporna nafi calon Nurul Izzah tanding timbalan
Abdul Rahim Sabri | Oct 14, 10 12:01pm

PKR cabang Semporna tidak menghantar senarai pencalonan jawatan tinggi parti kerana pegawas dari jawatankuasa pemilihan pusat (JPP)  berkata beliau sendiri akan menyerahkannya kepada ibupejabat parti, kata ketua cabang tersebut, Md Abdul Wahab Abdullah.

"Kita tahu tarikh (akhir serah senarai calon pada 10 Oktober), tapi pengawas JPP kata dia akan bawa sendiri cadangan (pencalonan) ke ibupejabat," katanya ketika dihubungi Malaysiakini pagi ini.

Beliau diminta mengulas mengenai kegagalan cabang tersebut menyerahkan senarai pencalonan jawatan tinggi parti kepada ibupejabat.

Semporna juga menjadi tumpuan ekoran tersebarnya laporan yang mengatakan cabang itu mencalonkan ahli parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar untuk jawatan timbalan presiden.

Bagaimanapun, Md Abdul Wahab menafikan bahawa cabang itu mencalonkan Nurul Izzah untuk jawatan tersebut.

Sebaliknya, kata beliau, Semporna mencalonkan naib presiden Azmin Ali untuk bertanding jawatan timbalan.

Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail pula dicalon mengekalkan jawatan presiden. Antara calon naib presidennya pula ialah ketua cabang Tuaran, Ansari Abdullah dan ketua PKR Perak, Mustaffa Kamil Ayub.

Ditanya mengenai laporan yang menyebut bahawa cabangnya telah mencalonkan Nurul Izzah bagi jawatan timbalan, Md Abdul Wahab berkata beliau tidak tahu siapa yang bertanggungjawab membuat kenyataan tersebut.

Katanya, pengundian dibuat secara angkat tangan bagi mempercepatkan proses pemilihan tersebut.

"Pengundian itu dibuat di pejabat parti. Lebih 50 ahli hadir mengundi," tambahnya.

http://www.malaysiakini.com/news/145300


PS : Inilah kerja Pakatan Menipu. Menipu tak habis-habis. Kesian Anak Anwar Ibrahim ni...Sebab sokong Zaid Ibrahim maka Bapak sendiri sangup bersekongkol dengan Setiausaha PKR paling bengap, Saifuddin Nasution! Yang pasti si Nuar tetap mahukan Azmin Ali menang sebagai Timbalan Presiden PKR...

Baca, faham, selidiki dan sebarkan kpd rakan-rakan supaya kita tidak mudah terpedaya dgn taktik kotor Pakatan Penipu. Sayangi Malaysia kerana hanya Malaysia bumi milik kita!

Monday

Gurindam Buat PKR dan Pakatan Penipu

PKR oh PKR..
Ingin aku bertanya
Siapa ahlimu sebenarnya (bukankah PKR parti milik pariah)
Katamu ahli cabang beribu
tapi kenapa yang hadir tak sampai begitu (kesian)
Katamu berjuang untuk keadilan
tapi mengapa bertumbuk sampai patah tangan
Katamu inilah parti penuh Demokrasi
tapi menipu dan membohong dah jadi prinsip..

PKR oh PKR
Tidakkah kalian kasihan dengan kaki liwat si Ketua Umum
Kini kepala banyak pening
Semuanya gila berebut nakkan jawatan
Jaguh dan ayam tambatan kalah di cabang
Anak isteri mula berpatah arang
Kepada Zaid kaki botol berikan sokongan!

PKR oh PKR
Kini zaman tibanya masa kehancuran
Ceramah dulu ramai kini semakin kurang
Jauh lari daripada apa dirancang
Orang-orang kuat sudah meninggalkan
Tinggal hanya si bebalan
Setia menunggu sebab lapar jawatan!

PKR oh PKR
Sebuah parti sampah sarap
Habis dikutip si anjing kurap (Chua Jui Meng, Zaid dll)
Tiada nilai umpama getah sekerap
Tunggu masa hendak diturap!

PKR oh PKR
Pakatan penipu memang agenda
Kesian PAS yang jadi mangsa
DAP untung menumpang gembira
Kepada Melayu habis korang kata
Kononnya perjuangan hak sama rata!

PKR oh PKR
APa kata tukar jadi Parti Keling Rakyat
Supaya korang dapat merayap
Penipuan sudah koyak rabak
Tunggu masa dicemuh rakyat...

PKR oh PKR
Parti pakatan penipu
Menipu dan membohong
Sudah jadi darah daging
Koranglah perosak bangsa
Koranglah penjahanam agama
Sebab koranglah kami kian dicemuh di tanah sendiri!

PKR oh PKR
Korang memang sial!

Baca, faham, selidiki dan sebarkan kpd rakan-rakan supaya kita tidak mudah terpedaya dgn taktik kotor Pakatan Penipu. Sayangi Malaysia kerana hanya Malaysia bumi milik kita!

Saturday

PAKU DULANG PAKU SERPIH! MENGATA UMNO, PAS YANG LEBIH!

Pakatan Penipu. Apa dah jadi kat ADUN PAS sekarang? Sebelum ini mereka kata ADUN UMNO yang tak bermoral, masuk politik sebab nak kumpul harta, minum arak, kaki perempuan… Tetapi bila kena batang hidung sendiri, rupa-rupanya PAS tidak cukup ilmu dalam nak membimbing wakil rakyat sendiri kepada kehidupan telus, jujur dan berpolitik ikut cara Islam.

Semalam TheMalaysianInsider mendedahkan ADUN Melor ada kemungkinan memiliki harta lebih RM3 Juta. Isteri kedua yang dinikahi dulu diceraikan kemudian membuat tuntutan mutaah terhadapnya. Rujuk bekas isteri DUN Melor tuntut RM3 Juta

Dalam pengakuan bekas isterinya yang berketurunan kemboja itu bagitau yang ADUN Melor ini memiliki banyak harta termasuk tanah, projek-projek di Gua Musang, simpanan wang tunai di bank, perniagaan di China dan sebagainya…. Hanya dokumen saja tak ditunjukkan.

Tidak apalah, kalau ada puak PAS yang nak bela ADUN Melor ni terpulanglah. Cuma kita harap kalau ADUN Melor ini menafikan sementara isteri mualafnya berkata benar, kita tahulah apa sifat-sifat pemimpin PAS sekarang. Bukankah orang-orang PAS selalu berkata benar terutama ketika buat takzirah politik menjelang pilihanraya….

Fikir-fikirlah, kalau ada yang kata PAS tak sama dengan UMNO daripada segi hukum Islam memang mereka lagi alim pada zahirnya, tetapi hakikatnya mereka juga tidak lari dari sifat-sifat yang mereka sendiri kejikan..


September 29, 2010

KOTA BARU, 29 Sept — Bekas isteri kedua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Melor, Wan Ismail Wan Jusoh yakin wakil rakyat tersebut mempunyai harta berjumlah lebih RM3 juta.

Siti Aishah Chou Abdullah, 26, wanita berketurunan Cina Kemboja memberitahu Mahkamah Tinggi Syariah Kota Baru semalam bahawa keyakinannya itu berdasarkan apa yang pernah diceritakan oleh Wan Ismail sepanjang mereka hidup sebagai suami isteri.

“‘Defendan (Wan Ismail) memberitahu beliau memiliki banyak harta termasuk tanah, projek-projek di Gua Musang, simpanan wang tunai di bank, perniagaan di China dan sebagainya, namun dia tidak tunjukkan sebarang dokumen berkaitan kepada saya,” katanya dipetik Utusan Malaysia hari ini.

Dia menyatakan demikian pada perbicaraan kes tuntutan mutaah RM3 juta yang dikemukakan ke atas bekas suaminya itu. Perbicaraan dijalankan di hadapan Hakim Syarie, Abdullah Man.

Bagaimanapun ketika menjawab soalan peguam syarie defendan, Mohd. Raziman Yaakub, Siti Aishah mengaku dia tidak mempunyai dokumen untuk membuktikan dakwaan pemilikan harta termasuk simpanan saham amanah dalam Public Mutual Berhad.

“Saya tidak pernah ditunjukkan sebarang dokumen berkaitan tetapi saya percaya dengan ceritanya kerana memberitahu hal yang sama lebih daripada sekali.

“Defendan juga pernah memaklumkan kepada saya, kebanyakan harta yang dimilikinya bukan atas namanya kerana beliau seorang wakil rakyat,” katanya.

Plaintif juga memaklumkan bekas suaminya itu tidak pernah menawarkan sebarang sagu hati selepas dia mengemukakan tuntutan mutaah.

Keterangan plaintif mengenai pemilikan harta oleh bekas suaminya bagaimanapun menimbulkan persoalan kepada Abdullah sehingga bertanyakan kesahihan dakwaan yang dibuatnya.

Peguam syarie mewakili Aishah, Mohd. Sabri Ismail memberi jaminan bahawa anak guamnya akan mengemukakan dokumen berkaitan pemilikan aset defendan pada perbicaraan akan datang.

Abdullah menetapkan perbicaraan bersambung pada 8 dan 9 Mac tahun hadapan.

Siti Aishah, 25, yang berketurunan Cina Kemboja dan Wan Ismail, 55, berkahwin pada 1 November 2004 dan disahkan bercerai pada 18 November 2008.

Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan dua cahaya mata, Wan Ahmad Firdaus, 5, dan Wan Nor Salwa, 4. Berdasarkan tuntutan yang difailkan pada 4 Januari lalu, Siti Aishah dari Wakaf Mek Zainab di sini menuntut defendan membayar RM3 juta sebagai pampasan perceraian mereka mengikut peruntukan Enakmen Keluarga Islam Negeri Kelantan 2002.

Pada pilihan raya umum 2008, Wan Ismail mengalahkan penyandang kerusi DUN Melor, Azmi Ishak (BN) dengan majoriti 1,616 undi setelah beliau memperoleh 8,390 undi.DUN Melor terletak bawah kerusi parlimen Ketereh yang mempunyai dua lagi kerusi DUN, Kadok dan Kok Lanas.
Baca, faham, selidiki dan sebarkan kpd rakan-rakan supaya kita tidak mudah terpedaya dgn taktik kotor Pakatan Penipu. Sayangi Malaysia kerana hanya Malaysia bumi milik kita!

Friday

AHLI PAKATAN PENIPU aka SAMSENG KG. DUSUN!

Tulisan ini diambil daripada Facebook seorang gangster kaki gaduh penyokong tegar Pakatan Penipu yang meletakkan namanya sebagai Orenji Ren Oren http://www.facebook.com/tawilz . Tengok pada muka dan gaya memang "confirm" si Al-Juburi akan "reject" kerana tak memenuhi citarasa!

Samseng Kg. Dusun aka Orenji Ren Oren

Ini tulisannya dengan gambar majalah ICT FELDA di wall : 
Assalamualaikum dan Salam Reformasi buat pejuang pejuang sekelian. Tak dilupai juga Salam Bodek 1FELDA 1MALAYSIA kepada juak juak UMNO yang suka berjuang tanpa tahu arah tuju perjuangan sebenar..
Bukan main bangga bergambar dengan kaki botol
(padahal PKR yang berjuang tanpa haram jadah hala tuju).

Tindakan Felda mengedar Majalah ICT, Bil. 4/2010 untuk Peneroka, sehari sebelum Hari Raya, memang tepat pada waktunya. Al-Maklumlah… Semua anak-anak Peneroka FELDA balik beraya. Masa ni la… FELDA canang sana-sini, nak bagitau FELDA baik sangat... TETAPI… Inilah Majalah penipuan tahap gaban dalam sejarah FELDA. FELDA dah takde keje lain… selain nak bagitau anak peneroka dan Peneroka tentang tak puas hati kekalahan Kes SAMAN Felda Kemahang 3. Kalah buat cara Kalah… Orang kata, kalo kalah… bior la kalah dgn bermaruah. Tapi FELDA kalah, memang TAKDE MARUAH. Dulu, masa memula Kes ini difailkan… Pengerusi FELDA, Yusof Noor kata… “Ini adalah kes terpencil”, tapi bila dah kalah… bagi alasan kartun, kata “Peguam FELDA tak hadir”…
(Dia ni anak peneroka dan tinggal kat rancangan FELDA ker?..menipu lagi!!)


Kalau nampak muka saya jangan lupa ludah ya!

Bukan setakat itu saja… bilamana FELDA cuba bandingkan wang yg diperolehi oleh Peneroka Felda Kemahang 3 dengan Peguam yang menangani kes ini. Peneroka dapat lebih kurang RM25,000 seorang dan Peguam dapat RM3 juta. Sekolah tinggi2, masuk universiti… ada diploma, ader degree, master dan PhD, tapi FELDA punya BANGANG ngalahkan bebudak sekolah… agak2 la kalo nak tunjuk BANGANG. Dah tentu Peguam tu ader guaman dia sendiri… dia berniaga… dia bukan badan welfare. Setakat 20-30% yg diperolehi dari hasil kemenangan… standard la tu… Kalau Peguam tu dapat RM3 juta, apa la sangat… jika nak dibandingkan dgn FELDA REMBAT dan SONGLAP duit peneroka lebih kurang RM11 JUTA SETIAP TAHUN melalui INSURANS LADANG.
(Padahal si kaki hasut Mazlan Aliman dan Wan Rohaimin dah ambil duit saman RM11 juta sampai tukar kereta baru. Peneroka melopong!...)

Di Malaysia ada LEBIH 112,000 orang Peneroka FELDA. Korang darabkan RM8/bulan... pastu darabkan dgn 12 bulan??? Modal??? Sekeping kertas setiap bulan dan air liur je… Saper Pemegang POLISI??? Tak tau… Berapa SUM ASSURED??? Tak tau… Apa yang diINSURANSkan??? Haram Jadah lagi tak tau… Sila tanya dgn Pengurus FELDA di Felda terdekat, Mana POLISI INSURANS???... Terkial2, terhegeh2 dia nak jawab… Banyak sangat makan pulut. Berdasarkan AKTA INSURANS 1996, tidak kurang 10 kesalahan yang FELDA lakukan berkenaan INSURANS LADANG. Sejak bila FELDA diwartakan sebagai Penanggung Insurans Berlesen dan menjadi Ahli PIAM? pun aku tak tau… KESIMPULAN : FELDA MENIPU PENEROKA.
(Setiap kes kematian peneroka pihak FELDA akan keluarkan khairat kematian sebanyak RM10,000 kepada keluarga laa mangkuk..ini namanya apa? Ko nanti mampus ada insuran ker?..mintak jer si Karpala Singh laknat imamkan ko!)
Laknat Karpal Singh!

OK. Isu diatas adalah selingan. Tapi yang menarik minat aku berkenaan Majalah ICT nie… ‘Statement’ FELDA pada muka surat 25, bhg. Kiri sebelah bawah… Suka sangat ako statement nie… memang jerat leher FELDA balik, ibarat senjata makan tuan. Statement dia… “FELDA melalui FELDA Palm Industries Sdn. Bhd. (FPISB) membeli hasil peneroka menurut KAEDAH PENGIRAAN dan HARGA yang ditetapkan oleh pihak MPOB”. Betul ker??? @ FELDA buat lawak bodoh??? Lawak BANGANG??? Cerita KARTUN???... Kalau memang betul la FELDA ikut Piawaian MPOB,… jawapan mudah ako… PENIPU YANG ABADI @ BIG LIAR… Nak aku buktikan??? Aku kira mcm budak sekolah… biar semua faham macamana FELDA REMBAT duit Peneroka.
Muka-muka perosak bangsa. Pencacai PKR! Ada yang kenal ker? Kalau kenal tanya, bila nak insaf!!!Kesian kat budak-budak PAS yang korang kudakan..

Kita ambil harga untuk Wilayah Selatan..

Langkah 1 :
taip FFB dan aku SMS ke 39111… tak smpai 1 minit maklumat dihantar semula beserta Harga Bersih Jualan Minyak Sawit Mentah Wilayah tertentu. Wilayah Selatan utk semalam 28/9/2010 adalah RM576.

Langkah 2 :
BAHAGIkan Harga Bersih Jualan Minyak Sawit Mentah Wilayah Selatan dgn Jumlah Kadar Perahan Minyak Sawit Asas (KPA) 19% = Harga BTS (Buah Tandan Segar) bagi 1% Kadar Perahan Minyak Sawit Asas (KPA). RM576/19 = RM30.315789. nilai perpuluhan terdekat = RM30.32.. Oleh itu, Harga BTS (Buah Tandan Segar) bagi 1% Kadar Perahan Minyak Sawit Asas (KPA) 28/9/2010 = RM30.32. Berapa Harga BTS (Buah Tandan Segar) bagi 1% Kadar Perahan Minyak Sawit Asas (KPA) 28/9/2010 di KILANG SAWIT FELDA di Selatan? JAWAPANnya = RM30.00 , Kenapa tidak RM30.32??? Kemana hilang RM0.32??? wallahualam. Biasanya Felda rembat diantara RM0.01 hingga RM0.49. FELDA gunakan gandaan 0.50 yang terendah. Sebagai bukti untuk dakwaan ni, Kilang Sawit FELDA di Kulai, Johor RM29.50. Ini adalah SITUASI 1 FELDA REMBAT DUIT PENEROKA.

Langkah 3 :
Untuk mengetahui Berapa Harga BTS bagi setiap 1 Tan, kita DARABkan Harga BTS (Buah Tandan Segar) bagi 1% Kadar Perahan Minyak Sawit Asas (KPA) dengan KPG (Kadar Perahan diGred). Info : KPG = KPA – Penalti (Buah Busuk, Buah Muda, Benda Asing dan lain2 (Senang kata REJECT). KPG Kilang Sawit diKulai berdasarkan UMUR POKOK @ PURATA BERAT TANDAN adalah 19.75%, jadi… Harga BTS bagi setiap 1 Tan kat KILANG SAWIT tersebut pada 28/9/2010 adalah, 19.75 X RM30.00 = RM592.50.Untuk makluman, umur Pokok disana sekitar 8 tahun atau Purata Berat Tandan adalah 12kg/tandan dan KPG yang diperolehi adalah 19.75%. Mengikut PIAWAIAN MPOB, sepatutnya KPG berdasarkan UMUR POKOK @ PURATA BERAT TANDAN adalah diantara 20% hingga 21%. Sila RUJUK Buku Manual Penggredan Buah Kelapa Sawit MPOB.Ini adalah SITUASI FELDA REMBAT DUIT PENEROKA. PURATA PIAWAIAN MPOB adalah 20.50%, Berapa Harga BTS bagi setiap 1 Tan yang sepatutnya Peneroka Felda tersebut perolehi pada 28/9/2010??? RM20.50 X RM30.32 = RM621.56..

BERAPA BANYAK FELDA REMBAT DUIT PENEROKA DI KULAI JOHOR BAGI SETIAP 1 TAN????? RM621.56 – RM592.50 = RM29.06/tan. Secara purata, Peneroka disana biasanya memperolehi 3.5 tan bagi sekali pusingan penuaian. Dalam sebulan ada 2 kali. Berapa RM FELDA REMBAT Duit Peneroka sana? RM29.06 X 3.5 tan = RM101.71 ,
Kalau Sebulan??? RM29.06 X 7 tan = RM203.42.. Kalau Setahun??? RM203.42 X 12 = RM2441.04..
SATU ORANG PENEROKA… FELDA REMBAT RM2441.04, KAT MALAYSIA ADA LEBIH KURANG 90,000 ORANG PENEROKA FELDA TANAM KELAPA SAWIT, DAN INI TIDAK TERMASUK PENEROKA FELDA YANG TELAH MENUKAR TANAMAN DARI GETAH KEPADA KELAPA SAWIT UNTUK TANAMAN SEMULA. CUBA KORANG KIRA KALO RM2441.04 X 90,000 SETAHUN??? AHHHH!!!...KALKULATOR AKU MELETOPPPPP PULAKKKK AKIBAT KIRAAN YANG BEGITU BESAR NILAINYA………
Untuk Dato’ Dzulkifli Abd. Wahab, Pengarah Besar FELDA : Dato’ memang tak tau kira ker???, atau buat2 tak tau kira??? Dato’ tak rasa bersalah ker??? Tak rasa hina??? Dato’ tak rasa malu ker??? Rembat duit rakyat? REMBAT Duit Peneroka hasil dari titik peluh, keringat dan tangisan air mata mereka???
Untuk Majlis Belia FELDA Malaysia : Korang tak payah la nak bangga sangat… NAJIB umumkan FELDA bagi DUIT RAYA RM350 dan RM150… DAN korang jangan ghairah bilamana dalam 3 bulan nie SEKIRANYA (Itupun kalo ada) NAJIB umumkan Peneroka FELDA akan dapat BONUS TAHUNAN @ DUIT BUDAK SEKOLAH… WAKAKAKAKAKA… DUIT MAK BAPAK KORANG JUGAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK… RM2441.04 - DUIT RAYA- BONUS TAHUNAN = HUH!!! FELDA ADER UNTUNG LAGI BEB HASIL DARI REMBAT DUIT PENEROKA....
Korang JUAK JUAK UMNO nak kata aku mengajar tak tau BERSYUKUR??? KUFUR NIKMAT??? KACANG LUPAKAN KULIT??? TAK TAU KENANG BUDI??? TAKKAN NAK SURUH BERSYUKUR KEPADA KEZALIMAN, PENIPUAN, PENINDASAN? BARUA2 dan BALACI2 FELDA yang menzalimi peneroka perlu diAJAR.Ingin saya pinjam kata2 Musa Hitam… "Jika Melayu hendak maju Melayu perlu belajar untuk kurang ajar".. Akhir kata… Sekali lagi saya mohon ampun dan maaf jika ada kesilapan dari fakta sy ini…
(Kepala hotak ko! Putar belitkan fakta. Wahai peneroka jangan terpengaruh dengan cerita mamat pembelit ni. Ada sebarang kemusykilan sila berurusan dengan pihak MPOB atau FELDA. Tanya mereka betul-betul sampai faham. Ikut si Mamat ni entah-entah, buah kelapa sawit pun dia tak kenal!!!ktak puihhhh)
Baca, faham, selidiki dan sebarkan kpd rakan-rakan supaya kita tidak mudah terpedaya dgn taktik kotor Pakatan Penipu. Sayangi Malaysia kerana hanya Malaysia bumi milik kita!

Thursday

APA MAKNA PERKAUMAN KPD PR!

Apa itu PERKAUMAN atau RASIST pada Pakatan Penipu? PERKAUMAN pada mereka ialah apabila orang lain terutamanya UMNO atau orang Melayu yang menyokong UMNO mengeluarkan kenyataan yang boleh menyinggung perasaan kaum lain. Tapi kalau puak yang menyokong Pakatan Penipu tidak dinamakan PERKAUMAN!

Jangan biarkan BABI ini terlepas. Kita buru dia hingga lubang cacing!
Lihat saja dalam isu si Babi Namewee yang sudah beberapa kali memperlekehkan agama Islam dan perlembagaan negara. Apa Pakatan Penipu buat? Diam saja maaa! Tapi dalam isu Datuk Nasir Safar, semua pihak bersuara termasuklah Ketua Pemuda MIC, T.Mohan yang "jahil" tentang perlembagan ini. Isu pengetua di Johor dan Bukit Selambau, Kedah. Dan terbaru, isu pegawai BTN yang dikatakan mengeluarkan perkataan berbaur PERKAUMAN. Masih ingatkah perjanjian Jus Soli wahai si gampang yang sengaja memperlekehkan orang Melayu dan agama Islam?

Bapak kepada PERKAUMAN. Menghina Islam dan Melayu!
Ayuh, kita bangkit. Melayu mesti berani. Melayu mesti bersatu! Jangan biarkan puak-puak ini dengan senang memperlekehkan kita. Kita mesti ajar mereka tentang adab. Kita mesti ajar mereka bahawa tanahair ini nenek-moyang kita yang punya dan nenek-moyang mereka dahulu adalah PENDATANG!

Gambar siapakah yang diagung-agungkan!
Baca, faham, selidiki dan sebarkan kpd rakan-rakan supaya kita tidak mudah terpedaya dgn taktik kotor Pakatan Penipu. Sayangi Malaysia kerana hanya Malaysia bumi milik kita!

AWAS..PKR PARTI GANGSTERISM!

Pakatan Penipu kini semakin tertekan. Penipuan dan ke'dajalan' semakin terserlah. Lakonan dan drama yang dimainkan semakin tak menjadi. Rakyat yang menjadi penonton mula tersedar tentang realiti PKR disebalik topeng keadilan rakyat yang dijaja.Episod pemilihan yang paling ganas semakin terdedah kepada umum.

Pemilihan yang dicanang-canang sebagai pemilihan parti paling demokrasi di Malaysia oleh Saifuddin Nasution, Setiausaha PKR yang paling "bengap" dan suka menyalahkan UMNO setiap kali berlakunya peristiwa hitam dalam parti sendiri. Anwar Al-Jubui semakin pening. Membawa diri ke Jakata dan menceritakan keburukan Malaysia di media asing. Kini berangkat pula ke Brussell berjumpa kepala-kepala Yahudi memohon bantuan dan sokongan. PKR semakin hilang arah layaknya dikuburkan sahaja!

PKR parti milik keluarga Anwar seumpama DAP parti milik keluarga Kit Siang dan Karpal Singh Babi. Memang dasar Pakatan Penipu. Menipu rakyat kononnya demokrasi walhal merekalah manusia paling gampang yang menghuru-harakan negara!

Kekalahan Mustafa Kamil Ayub, Sivarasa Pariah, Kamarul Baharin, ELlizaberth Telanjang dan ramai lagi keparat pengikut setia Anwar membinungkan kepala Anwar dan anak emasnya, Azmin! Pemilihan PKR adalah sejarah gangsterism dan samseng yang paling nyata dalam sejarah politik negara.

Laporan Polis yang dibuat oleh S.Kottapan
Exco Selangor, si Pariah Xaxier Jeyakumar (keling ni tak mengaku dia kaum India sebaliknya memberitahu orang ramai bahawa dia Ceylonist) bersama Ketua AMK, Azmizam Zaman Huri (Ahli Majlis MP Kelang) serta konco-konconya telah memukul dan menerajang lawannya, S.Kottapan yang bertanding sebagai Ketua Cabang.sehingga dia dan 2 anaknya dimasukkan ke hospital. Kesiannya! Ingat menang boleh jadi calon PRU-14 nanti tapi sakit yang dapat.


Kesan tumbukan dan terajang oleh Xaxier Jeyakumar
 Beberapa pemilihan Cabang PKR telah dibatalkan kerana penuh dengan penipuan, rasuah dan samseng berleluasa yang diupah termasuklah di Lembah Pantai yang mana Nurul Izzah yang bertanding sebagai Ketua Cabang!


PKR kononnya bersih dan adil. PKR macam coli yang tak pernah dibasuh. Nampak cantik di luaran tapi busuk di dalam!
 Baca, faham, selidiki dan sebarkan kpd rakan-rakan supaya kita tidak mudah terpedaya dgn taktik kotor Pakatan Penipu. Sayangi Malaysia kerana hanya Malaysia bumi milik kita!

Monday

NIZAR SEMAKIN MEROYAN

NIZAR, KAMI CABAR PULA 'PAS' TUKAR NAMA KE 'PIS'

Pakar FITNAH dalam Parti Ajaran Sesat (PAS) iaitu Pesuruhjaya PAS Perak, Mohammad Nizar telah mencabar UMNO menukar namanya kepada PEKEMBAR. Cabaran tersebut telah dilaporkan oleh satu Portal Berita FITNAH yang memang sah kilang memFITNAH terhadap Kerajaan Malaysia dan UMNO.

Pakar FITNAH ini memang kuat memFITNAH sejak kebelakangan ini. Yang terbaru, beliau juga telah menulis didalam Twitter dengan menyatakan bahawa ahli UMNO yang menyertai PERKASA adalah seramai 1.2 juta orang sedangkan ahli PERKASA setakat ini hanyalah sekitar 200 ribu orang sahaja.

Berbalik kepada isu tukar nama... sepatutnya PAS juga kena tukar nama ke 'PIS' kerana singkatan untuk Parti Islam Semalaysia ialah 'PIS'. Oleh itu, pesan kami kepada saudara Nizar, betulkan dulu Parti Ajaran Sesat kamu tu dulu kerana terlalu banyak ajaran sesat yang telah kamu bawa dan seterusnya menghancurkan Umat Islam di Malaysia.

Tanggunglah kamu semua di akhirat atas pembohongan kamu ini.
 
Baca, faham, selidiki dan sebarkan kpd rakan-rakan supaya kita tidak mudah terpedaya dgn taktik kotor Pakatan Penipu. Sayangi Malaysia kerana hanya Malaysia bumi milik kita!

SAMAN IS MAZLAN ALIMAN!

Pakatan Penipu kian kehabisan idea untuk menipu rakyat. Mazlan Aliman, Presiden Pertubuhan Haram, ANAK yang juga AJK PAS Pusat yang telah kalah secara hina sebanyak lima kali dalam pilihanraya umum kini cuba mencari publisiti murahan. ANAK ditubuhkan sebagai NGO walhal ia sebenarnya adalah Gerakan Pakatan Penipu untuk menipu rakyat. Publisiti yang cuba Mazlan Alim Kucing itu buat bertujuan untuk menaikkan nama dia disamping mencari dana (maklumlah dia kan jaguh usahawan pembolot) dan sudah tentu golongan sasaran adalah secara berkelompok dan mudah ditipu iaitu peneroka FELDA dan FELCRA. Melalui saman ke atas Felda melalui peguam Wan Rohimi yang dimenangi sebanyak RM200 juta, dengar khabarnya Mazlan Aliman ada "share" juga dengan Wan Rohimi yang dapat 30% daripada RM200 juta. Banyakkan?

Sebab itulah ramai peguam termasuklah Bar Council suka sangat menyokong Pakatan penipu ni. Sampai ada ahli Bar Council yang sanggup melakukan pembunuhan yang paling kejam tahun ini iaitu kes Peguam Kejam yang telah membunuh Allahyarham Datuk Sosilawati dan 3 mangsa di Ladang Gadong, Banting.

Kerja Pakatan Penipu sekarang ialah tipu rakyat supaya saman agensi kerajaan dan mereka mendapat keuntungan percuma. Nak saman sesama sendiri jawabnya semua tak berduit. Jadi untuk mendapatkan dana secara mudah, mencari apa saja kesalahan pihak kerajaan, tipu rakyat dan suruh mereka saman manakala peguam adalah mereka!


Buku terbaru ANAK oleh Peguam Wan Rohimi yang diedarkan di seluruh tanah rancangan Felda. Buku ini bertujuan untuk menimbulkan kemarahan peneroka kepada pihak Felda supaya mereka akan menyaman Felda. Kini peneroka Serting dan Maokil yang dah terpengaruh menyaman Felda. Saman is kerja Mazlan Aliman!
Inilah manusia yang bernama Mazlan Aliman yang tidak diterima di tempat sendiri di Felda Bukit Ramon. Malahan adik-beradik dia sendiri sudah tak mempercayai dia apatah lagi rakyat marhaen! Nampak muka ini di mana-mana, sila LUDAH beramai-ramai...

MODUS OPERANDI WAN ROHIMI : MEMBELA ATAU MENGAUT KEUNTUNGAN


Berikut adalah antara kandungan perjanjian Wan Rohimi dengan peneroka-peneroka Felda Kemahang 3 dan tidak mustahil cara yang sama atau kandungan perjanjian yang sama akan digunapakai oleh Wan Rohimi untuk kes-kes menyaman FELDA pada masa akan datang.

Peneroka telah diminta supaya memberi kuasa mutlak yang tidak boleh dibatalkan (irrevocable) kepada pihak peguam untuk membawa kes tersebut ke mahkamah. Pemberian kuasa mutlak seperti ini samalah seperti kita menyerahkan jiwa dan raga kita kepada tangan seseorang untuk ditentukan nasibnya. Dengan memberi kuasa mutlak begitu, peneroka sebenarnya tidak boleh menarik diri atau bertukar fikiran. Soalnya mengapa peneroka sanggup melakukan hal sedemikian sedangkan mereka boleh menentukan syarat perjanjian yang tidak merugikan dan kurang bebanannya kepada para peneroka sendiri?

Peneroka berjanji akan membuat apa sahaja bayaran dalam masa yang ditetapkan oleh persatuan yang mewakili mereka berkenaan kos guaman dan pengurusan serta lain-lain bayaran yang dituntut oleh pihak peguam. Ini juga merupakan satu ikatan janji yang berat sebelah. Pihak peguam yang mewakili peneroka keluar masuk rancangan dengan memandu kereta mewah, tinggal di hotel mewah dan makan di restoran mewah yang mana semuanya keluar daripada poket peneroka sendiri. Para peneroka pula pergi ke mahkamah dengan menaiki kereta yang disewa dan terpaksa mengeluarkan wang poket sendiri bagi urusan berulang-alik ke mahkamah.

Peneroka dengan sukarela berjanji tidak akan menarik diri daripada kes ini dan jika menarik diri, peneroka akan tetap bertanggungjawab membayar segala kos mahkamah yang bakal dikenakan dan kos guaman sebanyak RM5,000.00 seorang. Ini bermakna, peguam akan dapat 30% bahagian mereka dan jika kalah peneroka masih tetap akan membayar sebanyak nilai yang ditetapkan. Dalam kedua-dua keadaan itu, peneroka sebenarnya akan menanggung kerugian tetapi sebaliknya para peguam akan terus memandu kereta mewah mereka dengan senyuman lebar ke mesin ATM.

Perjanjian tersebut juga menyatakan bahawa, perjanjian itu akan mengikat waris-waris dan wasi mereka. Ini bermakna jika mereka gagal di mahkamah dalam tuntutan mereka dan dalam tempoh itu peneroka meninggal dunia, para waris (anak-anak peneroka) masih tetap perlu membayar kos guaman yang telah ditetapkan. 
Terima kasih kepada Bloggers Generation Cyber di http://generationcyber.blogspot.com/
Baca, faham, selidiki dan sebarkan kpd rakan-rakan supaya kita tidak mudah terpedaya dgn taktik kotor Pakatan Penipu. Sayangi Malaysia kerana hanya Malaysia bumi milik kita! Nak tahu tentang Mazlan Aliman, tanyalah orang Felda Bukit Ramon. Mazlan Penipu!

Sunday

KHALID SAMAD DAN PAS MEMANG SAH KAKI FITNAH!

Pakatan Penipu melalui si kaki fitnah Khalid Gereja sedang memainkan taktik kotor dan menipu rakyat. Mereka memfitnah kononnya isu  YB Ahli Parlimen Hulu Selangor masuk ruang solat masjid di Masjid Felda Sg Tengi Selatan. Penyebaran gambar dan tulisan ini dimulakan oleh Khalid Samad di dalam blognya . Malah isu di ambil masuk ke portal Malaysiakini dan blog2 fitnah pakatan penipu. Puak Pakatan Penipu juga telah meng"hack" beberapa Blog Pro Kerajaan spt Pisau.Net, PapaGomo.com dan lain-lain lagi yang menyiarkan berita benar ini. Antara Blog Pakatan Penipu yang menyiarkan fitnah itu ialah :
http://www.khalidsamad.com/2010/09/umno-kura-kura-dan-perahu.html
http://malaysiakini.com/news/142896
http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2010/09/bongkar-ustaz-kamal-masuk-masjid.html

Ini gambar fitnah oleh Khalid Gereja dan blogger pembangkang yang menuduh gambar di di dalam ruang solat di mana tempat para imam dan makmum sujud . klik di sini


Cuba bandingkan gambar di atas yang dipotong di bahagian bawah dengan gambar sebenar di bawah ini ...



Kedudukan YB Kamalanathan di dalam majlis ini bukan di dalam ruang solat masjid seperti difitnah pembangkang tetapi sebenarnya di beranda(ruang legar) . Bukan seperti pemimpin PAS yang membenarkan MP Serdang DAP masuk terus ke dalam ruang solat di surau di Kajang bulan Ramadhan lepas .

TERBUKTI PAS MEMANG KAKI FITNAH !!!
Tahniah buat PB dan Brader Pisau kerana mendedahkan pembohongan dan fitnah khawarij PAS ,Khalid James Samad bapak pengadai nama Allah tidak akan senang duduk jika tidak membuat fitnah kepada UMNO.

Beberapa hari yang lepas Malaysiakini dan blog blog PAS begitu sibuk menyalak kononnya P.Kamalanathan masuk ke dalam masjid .Nah bukti sudah diberikan ternyata pembelaan khawarij PAS terhadap DAP makin nampak nyata hinggakan sanggup membuat fitnah.Yang menjadi mangsa adalah umat Islam.
 
Baca, faham, selidiki dan sebarkan kpd rakan-rakan supaya kita tidak mudah terpedaya dgn taktik kotor Pakatan Penipu. Sayangi Malaysia kerana hanya Malaysia bumi milik kita! Kalau anda masih tidak percaya juga dengan gambar-gambar ini silalah ke Masjid Felda Sg. Tengi Selatan, bertanyalah kepada Tuan Nazir dan AJK Masjid.....

Friday

Pakatan Penipu Dah 'Gila Meroyan'

Pakatan Penipu memang sudah tak ada kerja agaknya. Nak kata bodoh, ada yang belajar sampai bangunan bertingkat-tingkat. Sampai masuk Universiti dan biasiswa yang diberikan oleh Kerajaan BN tapi asyik mencari kesalahan kerajaan BN saja kononnya mereka sahaja yang betul. Nak kata bangang, memang banganglah kot. Semuanya gara-gara melihat beberapa kepimpinan PAS membuat laporan Polis hari ini di IPD Dang Wangi. Menurut laporan Polis tersebut, mereka menyatakan bahawa YAB Dato' Seri Najib Tun Razak, Dato' Ahmad Maslan dan Tan Sri Dr Mohd Yusof Nor telah menghina mahkamah. Lepas itu mereka juga menolak bahawa kemenangan peneroka di mahkamah bukan kerana peguam Felda tidak hadir tapi kerana mereka dipihak yang benar.


Itulah dia mentaliti pembangkang. Pakatan Penipu. Nak kata bodoh tapi belajar tinggi-tinggi. Yang tepatnya, mereka semua ini tidak cerdik. Kalau nak diikutkan, sekiranya Kerajaan dan Felda nak buat laporan Polis, agaknya dah berlori laporan Polis telah dibuat terhadap PAS terutama sekali pada Mazlan Aliman. Mana tidaknya, mereka semua ini telah membuat banyak tohmahan, fitnah dan hasutan terhadap peneroka.

Apa yang mereka perjuangkan sebenarnya hanyalah untuk kepentingan politik mereka dan bukanlah untuk kebaikan serta kebajikan peneroka. Apa saja yang Felda serta Kerajaan lakukan semuanya salah dan tidak betul. Mereka hanya bagi tahu keburukan dan lansung tidak menceritakan perkara yang baik.

Inilah orang-orang yang 'Gila Meroyan'....melalak kesana kemari nak cari publisiti. Dalam bulan yang baik ini pun tak habis-habis memfitnah sana sini. Mazlan pun satu juga, dah lah jadi peguam tapi dia tidak membetulkan kenyataan kawannya yang terang-terang salah. Ya lah... semua orang tahu yang dia sedang bersungguh-sungguh nak jadi YB.

Saya nak mengesyorkan Mazlan supaya ajak rakan-rakan peguam yang lain termasuklah Wan Rohimi supaya pergi ke Kelantan dan perjuangkan hak orang Kelantan kerana sehingga ke hari ini rakyat Kelantan masih dapat air yang kotor Banyak kawasan lain yang masih tiada air walaupun dijanjikan bertahun-tahun yang lalu. Amacam...Ok tak?

Setuju sangat-sangat dengan kenyataan anak jati Felda ni. Tempat sendiri tak terjaga pergi duduk sibuk kat tempat lain. Wahai manusia bernama Mazlan Aliman, kalau kau betul-betul nak berjuang baliklah ke tempat asalmu di Felda Bukit Ramon dan ajak mereka semua saman Felda! Ada berani atau kau takut terhina dilempang oleh orang kampung mu sendiri!

Baca, faham, selidiki dan sebarkan kpd rakan-rakan supaya kita tidak mudah terpedaya dgn taktik kotor Pakatan Penipu. Sayangi Malaysia kerana hanya Malaysia bumi milik kita!